Maternelle: szülésről és születésről

Gondolatok és érzések várandóssággal, szüléssel, születéssel kapcsolatban. Munkánk is ezzel kapcsolatos, kár lenne titkolni (www.maternelle.hu), de ez itt és most pont nem erről szól.

Friss topikok

  • babesz00: Mekkora ökörség ez az írás...... Ami esetleg helytálló az az, hogy a "környezetünk nem szokott ho... (2010.08.08. 14:11) Miért fogy a magyar?
  • sophie: Először is azt szeretném leszögezni, hogy az otthonszülés lényege nem az otthonban van. (bár nekem... (2008.07.24. 18:41) Miért jó otthon szülni?
  • Kiss Aliz: Nem is értem, europai ország vagyunk, civilizáltak, persze az egészségügyünk egy kalap 'sz' sem é... (2008.07.03. 16:36) A terhes nők dohányzása árt a babának

A terhes nők dohányzása árt a babának

2008.02.13. 18:42 - maternelle

Ez szokott rajta lenni a cigisdobozokon, de az a kismama, aki ma a szülészet előtt rágyújtott, úgy látszik, ukrán csempészcigit szív és nem ismeri a cirill betűket.

Szóval kijön a kismama nagy hassal (8-9-ik hónap) a szülészet elé, köntösben, és rágyújt. Pesze a lépcsőn, hogy ha a többi terhes nő be akarna menni, ők is kapjanak egy kis cigifüstöt.

Láthatóan befeküdt, de nem vajúdik. Ergo valami komplikáció van a terhességével. De ő rágyújt.

Nem mondta neki senki? Hogy a saját egészségét alkotmányos joga veszélyeztetni, de a gyerekéét nem?

Valaki mondja meg, mit kell ilyenkor csinálni? Nem kéne, hogy a védőnő rászálljon, naponta kimenjen, és állandóan cseszegesse azzal, hogy ne dohányozzon? Vagy a kórházi személyzet kobozza el a cigijét?

Van valamilyen törvényes eszköz ez ellen? Vagy kiskorút nem lehet veszélyeztetni, de magzatot alkotmányosan igen?

Nekem volt egy kedves ismerősöm. Nagyon szeretett dohányozni. Azt mondta, nem azért dohányzik, mert ideges vagy ilyesmi, hanem mert szereti. Mielőtt terhes lett, leszokott. Addig szoptatta a gyerekét, amíg csak tudta. Aztán elővette a cigit, és rágyújtott, és azóta is cigizik mert szereti a cigit.

Ez egy felelős magatartás. Mert csak a saját egészségével játszik, és nem máséval.

A bejegyzés trackback címe:

https://kismama.blog.hu/api/trackback/id/tr26337979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodo misi 2008.02.13. 19:11:51

figyi, ez csak a manifesztációja a sok sok év kommunizmusnak és elnyomásnak. engem is terrorizáltak gyerekként, és most dohányzom.
tilto tabla csak a társadalom irrevelanciáját jelezné. Ha mindenkitöl felelös magatartást követelénénk, szerinted mennyibe kerülne egy kilométer autópálya ? ne a kisembert bántsad !!!

rgg 2008.02.13. 19:31:45

Addig szoptatta a gyerekét, amíg csak tudta. Aztán elővette a cigit, és rágyújtott, és azóta is cigizik mert szereti a cigit.

Ez egy felelős magatartás. Mert csak a saját egészségével játszik, és nem máséval.


Feltéve, hogy sohasem dohányzik zárt térben, ahol a gyerek is jelen van, vagy a szabadban úgy, hogy a gyerek pár méteren belül tartózkodik.

Kétlem, hogy így lenne.

rgg 2008.02.13. 19:39:43

Te Misi, semmi értelme annak, amit írtál.

Szararendszer 2008.02.13. 19:45:03

Sajnos a jog szerint a magzat az anya testének része, ő rendelkezhet róla teljes egészében, születéséig. A magzatot ugyanúgy mérgezheti piával, bagóval, kábszerrel, mint ahogy a keze összevagdalásáért, vagy a szándékos önégetésért sem vonható felelősségre.

Szaratov 2008.02.13. 19:56:22

Szararendszer, hullara nem igy van. Ha igy volna, akarmikor lehetne pl. abortuszt csinalni, de pedig csak a 12. het vegeig lehet. Abban persze igazad van, hogy a konkret megolesen kivul anyuka azt csinalhat a gyerekkel, amit eszebe jut.

maternelle · http://www.maternelle.hu 2008.02.13. 19:59:11

Kedves rgg!

Ismerem őt, sose dohányozna a gyerek közelében. Egyébként aki képes arra, hogy szenvedélyes dohányosként ne gyújtson rá két évig, az hidd el, arra is képes, hogy kimenjen az erkélyre rágyújtani, ha letelt a pauza.

Loge 2008.02.13. 20:12:27

Ma Magyarországon a várandós anyák 20 százaléka dohányzik.
Egyebet nem tudok mondani; kérem kapcsolja ki.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.13. 20:14:42

A gyerek a példát is látja egyébként, úgyhogy bocs, de EZ nem felelős magatartás. Én is szenvedélyes dohányos voltam (napi 1 doboz gondolom, az). Letettem, amikor megtudtam, hogy jön az első baba. Azóta sem sikerült visszaszoknom. Akaratgyenge vagyok, hiába, egyszerűen nem bírom feladni az azóta eltelt 6 évet.

Szajberpiraty 2008.02.13. 20:20:06

Első gyerekes apuka vagyok. 16 év dohányzás van a hátam mögött, a páromnak pár évvel kevesebb. Én is szerettem cigizni. A gyermekünk megfoganása előtt fél évvel abbahagytuk a dohányzást, ha jól emlékszem októberben. Márciusban fogant a fiam, és most január 3-án született. Azóta sem gyújtottunk rá. A jutalmunk egy gyönyörű egészséges kisfiú. A cigarettán megspórolt pénzről nem is beszélve.

Dohányozzon aki akar, de a kicsikre nem vigyázni barbárság, hiszen ők nem tudják megvédeni magukat a cigifüsttől.

rgg 2008.02.13. 20:37:07

Cyr: :-))

A tiéd és Piratyé a felelős magatartás.

Manka 2008.02.13. 20:41:33

Nekem az apám akkor tette le a cigit, amikor megtudta, hogy útban vagyok. Nem szokott vissza, pedig előtte 15 évig dohányzott, elég keményen.
Két kolléganőm is mostanában szült, dohányoztak, de amint megtudták, hogy várandósak, egyik napról a másikra letették a cigit.
IQ.
Ja és én azt is le tudnám köpni, aki áll melettem a járda szélén a pirosnál és az arcomba füstöl. Semmi a bajom a dohányosokkal addig, amíg kultúráltan dohányoznak. Csak ez Magyarország, teli suttyóparasztal.
Mellesleg ha kismamát vagy kisgyermekes anyát látok gyerekek közelében dohányozni, ökölbe szorul a kezem, de nem szólók be neki, mert mit vitatkozzak egy primitív picsával. És elmegyek onnét hamar, mert még hirtelen felindulásból lekeverek neki egy qrvanagyot...

capor_ 2008.02.13. 20:44:20

És ezért fizetek én kötelező tb járulékot... Annyit amit ha inkább kézhezkapnék simán mehetnék magánorvoshoz is....

Egyébként az eset mindennapos..

dohányos 2008.02.13. 20:57:59

Szerencsére ez nem amerika! Közterületen lehet még dohányozni, fizetünk így is eleget a szenvedélyünkért!
Én részemről nem is akarok leszokni, (teljes béren vagyok bejelentve, tehát ki a nagyobb bűnös? Minimálbéres nemdohányzó vállalkozók gondolkodjatok!!!) aki ezért másodrendű állampolgárnak tart, kapja be!!!
A gyerek meg edződik a füsttől, lásd a cigánypurdék példáját!

rgg 2008.02.13. 21:01:18

Tehát szerinted neked jogod van az orrom alá fújni a füstödet? Akkor szerintem nekem jogom van lenyomni a bűzrudadat a torkodon. Így jó lesz?

bbetyar 2008.02.13. 21:04:00

Valóban mindennapos a dohányzással kapcsolatos probléma, ha megnézzük a legtöbb kórházi bejárat előtt ki van téve a tábla: "KIJELÖLT DOHÁNYZÓHELY"!!! Fő az egészség! Ha eddig nem "szívott" volna eleget a kórházba igyekvő beteg, akkor legalább bemenetkor szívjon egy nagy slukkot a mások füstjéből, hogy felmenjen a vérnyomása, aztán ha kifelé jön is szívjon még egy "utolsót", hogy el ne felejtse, milyen fontos az egészség.
Azért nem ártana megvizsgáltatni az ilyen táblák elhelyezésének jogszerűségét.

Péter 2008.02.13. 21:04:26

Ez a nő szimplán paraszt. Toszik rá, hogy a gyereke életét teszi tönkre, valószínűleg úgy gondolja, hogy
a) az ő életét is tönkre tette valaki (anyu/apu/mindkettő),
b) egy pár slukk nem árthat,
c) most ideges/depis/stb. vagyok, muszáj ráperrentenem, ezt meg lehet érteni,
c) oldja meg a gyerek, legyen az ő baja, hogy cigizett az anyja.

Nekem rokonszenves az az ismerősöd, aki azért cigizik, mert szeret cigizni. Én imádtam cigizni. Nem dohányoztam hosszú időn keresztül (csak pár év), viszont amíg dohányoztam, addig sokat. Inkább két, mint másfél dobozt naponta. Szofit, meg piros Multit, bár tökimndegy, mi van a dobozra írva, ezt tudjuk.
Minden nap, amikor eszembe jutott, hogy le kellene szokni, merthát szívinfarktus meg tüdőrák, és különben is, már nem menő, mint a hatvanas években a filmekben..., szóval minden nap, amikor arra gondoltam, hogy egyszer majd le kellene szokni, mert az jó lenne, akkor arra gondoltam, hogy de szar lesz majd egyszer leszokni, mert én tulajdonképpen bazira szeretek cigizni.
Azt gondoltam, hogy faszság, amit a hozzáértők mondanak, hogy: igen, a szertartás, a stresszoldás, meg a reggeli kávéhoz egyszerűen muszáj a cigi...
Nem. Se szertartás, se egyéb. Ha volt cigim, szívtam, ha nem, nem. Igaz, ez még hallgató koromban volt, és akkor a büfében még lehetett szálra is cigit kapni. Az biztos, hogy az nem volt kérdés, hogy 18 forinton két kiflit, vagy három szál szofit kérek. (Hónap végén a kilencvenes évek közepén nem volt olyan ritka, hogy 18 forint sorsáról döntsek.) Nem a szertartás miatt, hanem mert imádtam cigizni.

Aztán rákos lettem, és abbahagytam. Nem tüdőrákom lett, amint az – akár – várható lett volna, hanem a lábamon lett daganat, aminek valószínűlg semmi köze nem volt a cigihez, de miután megműtöttek, egy hétig nem tudtam felkelni az ágyból, és hál' istennek ez elég volt ahhoz, hogy elmúljon az az imádom-érzés. Amikor a bátyám végre kitolt egy hét után a tolókocsiban a dohányzóhelyre, és kértem tőle egy kék multit, a felénél elnyomtam, mert nem ízlett. Odalett a lábam, viszont nem cigizek azóta sem, és ez tök jó, én azt mondom. Igaz, én csak rövid ideig (pár évig) cigiztem, de azóta nem kívánom, sőt, már zavar, pontosabban nagyon zavar a cigifüst. Ez 13 éve volt, és ha olyan helyre megyek, ahol csak a környéken cigiznek, otthon megérzem a ruhámon. Klasszikus példa: olyan kocsiba kapok helyjegyet at IC-n, aminek a fele dohányzó, a másik fele nem dohányzó. Ha a nem dohányzó szakaszban ülök, otthon akkor is érzem a ruhámon a cigiszagot. És zavar. (Ez persze a MÁV-os blogba tartozó kérdés lenne: miért olyan az IC-n a kocsi, hogy egy kocsiban lehet dohányzó meg nemdohányzó szakasz is.) És azt is mondom: tök jó, hogy ilyen "könnyen" ment a leszokás: csak az egyik lábamat kellett odaadnom. Amíg cigiztem, és arra gondoltam, mennyire szeretek cigizni – mert nagyon szerettem cigizni –, ennyit simán feláldoztam volna. Az a szar, hogy ez komoly! (Biztos ismeritek ti is azt a dumát, amit nem kevés dohányos ember szokott mondani humorosan, amikor megkérdezik, hogy nem fél-e: "hohohohóóó! valamiben nekem is meg kell halnom!" – mondják ők. Persze amikor aztán az orvos diagnosztizál, akkor egyből negatív a zabszempróba. De ne általánosítsunk, nem mindenkinél lesz az.)

De nem ez a fontos. Azt akarom csak elmondani, hogy egyetértek azzal, aki azt mondja, hogy cigizni jó, mert imádtam cigizni. Utáltam azt, aki életében se gyújtott rá, és meg akart győzni arról, hogy a cigi rossz. (Mint miszter Meki a South Parkban: "Cigizni rossz, értem?!") Gyújtson rá, és tudjon róla, hogy cigizni márpedig kurva jó is tud lenni, és majd aztán szóljon.
Viszont pont ezért azt is gondolom, hogy mondhatom annak, aki most cigizik, hogy nem cigizni is kurva jó tud lenni. Tizenkét éve nem cigizek. Igen! Nincs meg az a pénz, amit nem költöttem el a cigire (pedig ez egy fontos érv szokott lenni a leszoktatósok szakszövegében!). Elszórtam, elköltöttem másra, nincs meg, na! Pedig többmillió forint, én tudom.
Nem vagyok büdös cigiszagú, pedig azelőtt is vigyáztam, hogy ne legyek az, amikor még füstöltem. Nem köhögtem, nem fulladtam és mégis jó így is, cigi nélkül.
Ha másért nem, akkor azért, mert nem néznek ki maguk közül azok, akik nem cigiznek. Szerintem nem kell magyaráznom a dohányosoknak, miről van szó. Hányszor van olyan helyzet, amikor a dohányosnak szégyenkeznie kell, mert a többiek nem dohányozan a társaságban!

Nem ezt akartam leírni – bocs a hosszú bevezetőért –. Hanem azt, hogy én egy pasi vagyok, akinek nem nő baba a hasában. Mégis, eszembe nem jutott 12-13 éve sem ott rágyújtani, ahol baba, vagy várandós anya, esetelg kisgyerek van a közelben. Leginkább ott gyújtottam rá, ahol senki más sincs, maximum másik, épp cigiző ember (=kijelölt dohányzóhely).
Ha egy anya rágyújt, akinek a hasában baba van, az szerintem egy ... inkább nem mondom, milyen ember. Én férfi vagyok, de azt gondolom, hogy ha egy nő várandós, akkor rendeljen alá MINDENT ennek a születendő babának. Alá kell rendelnie mindent, és tudom, látom, hogy ezt simán meg lehet tenni. Simán lehet úgy is boldogan várni egy babát, hogy az anyuka rosszul van reggelente (vagy egész nap). Hányózik, stb. És még így is tudja boldogan várni azt a babát. Ha kell, mondjon le mindenről, tegyen meg bármit ennek a babának az érdekében! Az a véleményem, hogy egy születendő baba egészségével szemben semmilyen érdek vagy indok nem lehet erősebb. A várandós anyuka nem hivatkozhat arra, hogy stresszel, hogy ideges, hogy bármi, szerintem nincs olyan körülmény, ami miatt felmenthetné magát, amikor cigizik. Ha cigizik, amíg babát vár (meg amíg szoptat, de akár stb. stb.), akkor egyszerűen felelőtlen. Azt gondolom, hogy nincs olyan körülmény, ami felmenthetne egy dohányzó (kábszerező) várandós kismamát.
Döntse el, mit akar!

Péter
(férfi vagyok, tehát nem leszek soha várandós anyuka, de van egy kéthónapos gyönyörű egészséges kislányom, és régen nagyon sokat cigiztem)

Pandi 2008.02.13. 21:10:00

Kedves Maternelle

Egyébként aki képes arra, hogy szenvedélyes dohányosként ne gyújtson rá két évig, az hidd el, arra is képes, hogy utána se gyújtson rá.
Mondom ezt úgy, hogy a terhességem előtt 20 évig dohányoztam. De azóta sem.

ricu 2008.02.13. 21:12:26

Após-anyós-kétsógornő-egysógor dohányzik. A párom nem. Apám és az egyik bátyám szintén szívja, másik bátyám és én nem. A mi lakásunkban csak vendég gyújtott rá, max kétszer, minmdenki mást kiraktunk az udvarra, ha rá akart gyújtani, ott viszont két folyamatosan ugató kutyával szemezhetett...
Engem is dühít, ha terhes nő vagy gyerekközelben anyuka/apuka gyújt rá vagy iszik alkoholt. Az is, ha séta közben valakinek a nyomában belelépek egy felhőbe.
A dohányosoknak fogalmuk sincs róla, milyen szaguk van!! Az unokaöcsém dohányosok lakásából ment kollégiumba, és miután kiszakadt abból a környezetből, döbben rá arra, hogy az a tömény nikotinszag az ő költözéskor zsákba gyömöszölt ruhájából csapja orrba...
Addig a szoba sarkából kiszagoltuk, amikor beosont a lakásba :(

hoseman 2008.02.13. 21:19:30

bodo misi egy agyhalott

dupi 2008.02.13. 21:37:05

meg tiltsuk be az autókat is.

Asakura Hao 2008.02.13. 22:08:37

Elég a dohányzást betiltani, az autók maradhatnak.

0xFFFF 2008.02.13. 22:13:37

"Nekem volt egy kedves ismerősöm. Nagyon szeretett dohányozni. Azt mondta, nem azért dohányzik, mert ideges vagy ilyesmi, hanem mert szereti. Mielőtt terhes lett, leszokott. Addig szoptatta a gyerekét, amíg csak tudta. Aztán elővette a cigit, és rágyújtott, és azóta is cigizik mert szereti a cigit.

Ez egy felelős magatartás. Mert csak a saját egészségével játszik, és nem máséval."

Csókolom, ez akkora marhaság, amekkorát még éppen le lehet írni. A nikot(i)on bezony felhalmozódik a szervezetben és ha fogamzás után a mamus abbahagyja a cigizést, ugyanúgy juttat a baba szervezetébe ebből a nagyszerű anyagból, legfeljebb a lelkiismerete nyugszik meg, hogy: Lám ! Én mindent megtettem !

fogtündér 2008.02.13. 22:29:16

ez a nő egyszerüen csak szellemileg alul táplált! szinte biztos vagyok benne, hogy egy 3 álatlánost még csak-csak elvégzett és valamikor 10 éves kora táján már szembesült a nemi élet rejtelmeivel...
egy értelmes kismama tudja, hogy mit szabad és mit nem abban a 9 hónapban! aki ezt nem vállalja az bűntényt követ el a születendő gyermek ellen!

Sáfrány 2008.02.13. 22:33:16

Az sem lehetetlen hogy "anyuka" kisebbségi és az az érdeke hogy nyomi legyen a gyereke mert akkor több segílykét kap. Van egy nővérke ismerősöm egy bp-i kórházban és meséli hogy jellemzően és tudatosan rongálják a megszületendő gyerekük egészségét az egyébként veszélyeztetett terhes (mondjuk ki) cigánylányok és asszonyok. Cigivel, piával, gyógyszerekkel.

marszupirami · http://www.index.hu 2008.02.13. 23:01:14

Énis cigiztem. De hál' istennek a szervezetem figyelmeztetett, hogy a láncdohányzást már nem bírja tovább...mindenféle illat/szag olyan színtű hányingert okozott, hogy kábé percenkét bírtam volna rókázni...egyik napról a másikra abbahagytam a cigarettázást. És mindnekivel egyetértek, aki mélységesen felháborodott az anyuka felelőtlenségén és tudatlanságán. Valójában az ember elmehet a picsába az zal a fene nagy intelligenciával, ha ahhoz nem társul egy cseppnyi ész és tudatosság sem! Súlyos károkat okozni a szervezetben értelmetlenül és baromi sok pénzért??? Ezt nevezem én szenvedélynek!!!

jack 2008.02.13. 23:15:29

A büdös kurvát jól fel kellett volna pofozni!

diksüntesó 2008.02.13. 23:16:19

Ugyan már ez így van rendjén!Senki nem járt iskolába?Darwin!Természetes szelekció!A férgese kihullik!
Dohányos anya-alulfejlett magzat-korai elhalálozás-buta kis súlyú gyerek-nem sikeres-majd csak kihal a vérvonal...

BoLToN® 2008.02.13. 23:20:59

Katriina: a cigivel kapcsolatban kerültem erre az oldalra, de felháborítónak találom hogy itt is a rasszista hányadék dumáddal kell találkoznom, nem tudom hányadik alkalommal. mi ez a gerillamozgalmad a kisebbségek ellen? nekem is volt rengeteg rossz tapasztalatom velük kapcsolatban, mégsem általánosítok. te egy tanulatlan picsa lehetsz, ha így teszel. ja, és ghánai barátnőm van. csak hogy forrjon az agyvized. (bár őelőtte is ugyanígy gondoltam). ne is válaszolj, nem jövök erre többet.
hogy on is legyek: törvényt kellene hozni arra hogy ez a cselekmény folytatólagosan elkövetett súlyos testi sértésnek minősüljön. bár szerintem gyilkossági kísérletként is megállná a helyét.
minden jót!

rexol 2008.02.13. 23:26:03

Azért én mégiscsak kíváncsi lennék a tisztelt anyuka fajtájára. Valószínűleg cigány. Ez nem rasszizmus, ez tapasztalat, sajnos...

PasszívDohányos 2008.02.13. 23:45:23

Kedves Dohányosok!
Szerintetek elég, ha a saját gyereketeknek nem mutattok rossz példát??? Elég, ha csak a saját gyereketek születése előtt mondtok le egy másokra nézve is kellemetlen, sőt káros szenvedélyről? Érezze magát rosszul mindenki más, a más gyereke lássa csak, hogy fú-de-jó-dolog-bagózni, csak a ti gyereketek születése előtt kell leállni?
Amikor leszoktok (ahogy 8 év után a párom is tette), nagyon el fogtok csodálkozni, hogy a bagós akkor is büdös, ha magára borította a fél drogériát, és hogy bagóssal egy légtérben lenni (a buszmegálló is ilyen hely) 5 percre is erős megpróbáltatás még olyan nézettel is, hogy "igen, joga van egy káros szenvedélyhez", pláne ha mondjuk együtt kell vele élni. Én nem akarom beszívni azt a füstöt, főleg füstszűrő nélkül!!!
Maximálisan egyetértek azzal a meglátással, hogy ha az abortusz gyilkosság, minek tituláljam azt, amikor egy magatehetetlen lényt akár hónapokon át kitesznek a dohányfüstnek??
Orvos ismerőseim pedig kiselőadásokat tudnának tartani arról, hogy nagyon sok pénz árán (mert az egészségügyi ellátás sokba kerül) megmentenek valakit, aki aztán jókedvűen rágyújt a kórterem előtti erkélyen - és még csak be se szólhatnak neki...
Füstölögjetek csak - de ne csodálkozzatok, ha undorodva távolodom el tőletek!

no-smoke 2008.02.14. 00:27:56

Sajnos a fejletlenebb országokban, gyakran előfordulnak hasonló esetek, szerintem a probléma gyökere pont az ilyen emberekben található akitől a gyereke (már ha a füstől egészségesen születik), teljesen természetesnek veszi a dohányzást és felnőttnek gondolja magát tőle, habár pl nálunk ha volt valami gimis buli, aki sose cigizett, még az is rágyújtott, hogy mindenki lássa, ő milyen menő, meg f@sza csávó, hogy neki már ilyet is lehet, és rábeszéli a másikat is, szóval menőnek gondolták magukat tőle, vagy szimplán csak ki akarták próbálni. Na asszem a dohányosok többsége így kezdi. A megoldás az lenne, ha a dohányzást magát egyhangúan elitélnék és cikinek tartanák mint pl az USA-ban, akkor talán nem akarná szinte minden gyerek kipróbálni. De amíg a szülőktől, és sajnos a tanároktól is ezt a példát látja a gyerek kiskorában, addig ez nem lehetséges. A másik dolog ami a legzavaróbb, hogy nem tudsz végigmenni úgy egy buszváróban, vagy forgalmasabb utcán, hogy valamelyik dohányos füstfelhőjén át ne gázolj, és meg ne fulladj, vagy a föld ne lenne vastagon csikkekel beboritva. Mert ugye az egyeseknek teljesen normális, hogy rágyújt más emberek környezetében, a füstöt a ráfújja a másikra, majd ha végzett ledobja a földre, eltapossa, aztán továbbhalad. Arról nem is beszélve ha mellédáll, akkor megfulladsz, hányingered lesz, mert némelyik olyan undorítóan büdös. Habár ez inkább emberi, mint dohányos probléma. A lényeg, amíg a dohányzás sajnos ilyen elfogadott hazánkban, addig javulásban nem nagyon lehet reménykedni.
Romákról meg annyit, hogy szinte 90%-uk aktiv dohányos, viszont arra, hogy a házát rendbe tartsa, vagy kitakarítsa arra nincs igénye, esetleg dolgozzon is. A gyerekeiknek nem igazán a legjobb példakép az ilyen szülő.

gaben 2008.02.14. 00:52:35

Hol nőttetek fel? Én 77-ben születtem és bőven kijutott neken a "jóból". És?

Semmivel nem kissebb kockázat 40 körül szülni cigi nélkül, hót karrierfílingben mint amúgy.

Ne legyünk már képmutató álszent multiszopkodók!

gaben 2008.02.14. 00:56:44

De bocsánat, ha gyermeket vállalok, leszokom még időben...

smajkrem 2008.02.14. 08:19:32

Valaki akkor játsszon a saját egészségével, ha hajlandó többletkiadásra ez ügyben. Tehát ne ugyanannyit fizessen TB járulékként, mint azok akik nem veszélyeztetik tudatosan, élvezetből a sajátjukat.

Egyébként az ilyen idióták (terhesen cigizik) fel sem fogja mit tesz a gyermekével.

kisbalas 2008.02.14. 08:55:52

Drága OxFFF! Te is egy barom vagy!!!! Szerinted ezekszerint el kellett volna vetetnem a gyerekemet, csak mert előtte dohányoztam 10 évig, és úgyis mindegy??? Elég romboló, amit írtál....

Zébé 2008.02.14. 09:04:40

Dohányosok hajlamosak azt hinni, hogy kicsit odébbállva már nem zavarnak senkit a bagójukkal. Kedvencem a felső szomszéd, aki kiáll a lépcsőházba füstölni. Merthogy az felfele száll. Aha... Szóval, utcán zsáll a füst össze-vissza, baromira zavaró tud lenni. A dohányos felszáll a buszra/villamosra/satöbire, olyan penetráns szaga van magának az embernek és ruházatának, hogy időnként majdnem lehányom (Tényleg, ahhoz mit szólna? Miatta történt...)
Kórházakban és máshol (pl. éttermekben) kijlölt dohányzóhelyekhez: Én még mindig nem értem, miért muszáj egyáltalán ilyet kijelölni? Alapvető életfunkció a dohányzás? Szarni sem szoktunk csak úgy akárhol, pedig az nem szenvedély.
Péter: Szívtam én eleget más bagófüstjét, hogy elmondhassam, hogy nem jó a cigizés. Szánalmas a bagósok ilyen érvelése, hogy aki nem szívta, az nem tudhatja. Egyébként meg le van tojva, hogy mekkor élmény (ha egyáltalán az), ha másokat károsít, zavar.

bredaman 2008.02.14. 09:06:08

kishalas: nyilván nem kell elvetetni a gyermeket, de azt se hazudd magadnak, hogy azzal, hogy leszoktál, te mindent megtettél...

véleményem01 2008.02.14. 09:06:44

Azért azok a nők akik csak a terhességük tudomásukra jutása után teszik le a cigit, csak félig húzzák ki magukat. Néhány hétig Ők is veszélyeztetik a gyereküket! Aki tudatosan készül a gyerekvállalásra és hónapokkal előtte szakít "rossz" szokásával az még jobb. De az nyert, akinek ilyesmivel (leszokás) egyáltalán nem kell foglalkoznia. ;-)

emzéperiksz 2008.02.14. 09:45:46

Én nem dohányzom, de nekem mondjuk, az sem tetszik, amit a nemdohányzók csinálnak, hogy mindenhol betiltatják a dohányzást, csak azért, hogy keserítsék a bagósok életét. Ha beérnék azzal, hogy kijelölt helyre száműzik a bagóst, hogy ne kelljen passzívan szívni a füstöt, megérteném. De ez a hülyeség, hogy mindenhol tiltsák be, a visszájára fog fordulni.

A kedvenc példám. Pl. betiltják a kórházban a bagót.. Beviszik Józsi bácsit, aki 30 éve szívja, lábtöréssel, Józsi bácsi mozogni nem tud, kimenni nem tud, dohányzó rész nincs, hát mit fog csinálni? Rágyújt a kórteremben. Na ezért kellene dohányzó helyiség a kórházakba.

Már nem azért küzdenek ezek a nemdohányzó csoportok, hogy ne kapjanak rákot passzív dohányzás közben, mert ezt elérték. Az iskolák, munkahelyek, közintézmények, boltok, üzletek füstmentesek. Most már azért megy a szájtépés meg a lobbi, hogy a bagósokkal kicsesszenek. Mint amikor a nem buzik nem érik be azzal, hogy törvény szerint tilos egy buzinak seggbe kúrni azt aki, nem akarja, hanem azt is be akarják tiltani, hogy azok se kúrhassák seggbe egymást, akiknek jól esne. És akkor jönnek a süket érvekkel, hogy ez miért is káros a társadalomnak, meg miért is jó, ha be van tiltva. Mert mindent meg lehet indokolni hülyeséggel.

Senki nem fog pl. azért rákot kapni, mert mások dohányoznak a buszmegállóban vagy az utcán, esetleg a szomszéd lakásban, azért a bagófüst nem harci gáz. Ezek ellen szerintem baromság tiltakozni.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 10:18:44

Bredaman: Ami tőle telt, azt igenis megtette. És ha többé nem gyújt rá, akkor mindent megtett. Tulajdonképpen soha nem is lenne szabad rágyújtani, de az ember tizenévesen (dacból, kivagyiságból, jófejségből) kipróbálja. Van, aki úgy is marad.
Az emberek egy része tudatosan készül a gyerekvállalásra, ők valóban helyes, ha ilyenkor leteszik a cigarettát. Ha készülnek rá ÉS nem teszik le a cigarettát, az a gáz. Van ismerősöm, olyannyira készült, hogy vizsgálatok tömege, beültetés-hegyek is voltak, ő azt mondta, mindent megtenne, úgy vágyik már a gyerekre, ja de a bagó ott lógott a szájában, hiszen még "úgysem jött össze". A párja (nem dohányzott) ki volt rá akadva, kérte, hogy rakja le a cigarettát - ő megigérte ezerszer és titokban dohányzott. Aztán vannak olyanok is, akik nem készülnek rá - de ha már ott van, örülnek neki ÉS leteszik a cigarettát. Ők mennyivel rosszabbak? Ők is megtették ugyanazt szerintem, amit azok, akik KÉSZÜLTEK rá. A gyerek érdekében tették le a cigarettát.

véleményem01 2008.02.14. 10:29:26

"Aztán vannak olyanok is, akik nem készülnek rá - de ha már ott van, örülnek neki ÉS leteszik a cigarettát. Ők mennyivel rosszabbak?Ők is megtették ugyanazt szerintem, amit azok, akik KÉSZÜLTEK rá. A gyerek érdekében tették le a cigarettát."

Annyival rosszabbak, hogy minimum néhány hetet késtek! Az első hetekben (amikor még dohányzik) ki tudja, hogy mennyi kárt okoz az igen intenzíven fejlődő gyereknek?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 10:34:17

TE tudod? Bárki tudja, hogy mi okoz nagyobb kárt egy intenzíven fejlődni akaró léleknek? 2-3 hét cigaretta vagy 2-3 hét dilemma, hogy megtartsa-e?
Ezek a nők EMBERKÉNT nem voltak felelősek, amíg dohányoztak. Ez igaz. (Magam alatt is vágom.) De azt soha nem vonnám kétségbe - és nem hinném, hogy bárknek is joga lenne hozzá - hogy ANYAKÉNT igenis felelősek, amikor az első jelre leteszik a cigarettát.

kisbalas 2008.02.14. 10:37:26

véleményem01 - és ebben az esetben szerinted mi a helyes lépés? Azon lehet mélázni, hogy mi lett volna, ha... ha eleve nem dohányzik, ha tudatosan készül rá, ha, ha, ha... DE: tegyük fel, hogy dohányzik az ember lánya, teherbe esik és - bár nem készült rá - mégis azt mondja, hogy hurrá, jöjjön ez a baba. Ilyenkor azért a legtöbb dohányos nő szépen leteszi a cigit - nem könnyű amúgy, mivel a hormonok miatt eleve szétvisz az ideg, erre jön a nikotinéhség, ami pár év cigi után elég ütős tud lenni. Én csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ha lehet, ne szóljunk már le az ilyen nőket, hidd el, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek a gyerekért ebben a helyzetben (mit tehetnének még?). Egyébként az anyai stressznek is belátható, nagyon káros hatásai vannak a magzatra, úgyhogy légyszi-légyszi senki ne baszogassa a terheseket, ha nem muszáj.

véleményem01 2008.02.14. 10:41:13

"Senki nem fog pl. azért rákot kapni, mert mások dohányoznak a buszmegállóban vagy az utcán, esetleg a szomszéd lakásban, azért a bagófüst nem harci gáz. Ezek ellen szerintem baromság tiltakozni."

Ha pl. valaki nem tud kibírni annyit, hogy az 1. emeletről lemenjen a ház elé anélkül, hogy rágyújt a lépcsőházban azért az már szerintem bunkóság.
10 másodperc mire leér (annyit kibírhatna), de után órákig érezni a cigifüstöt, persze csak a nem dohányzóknak.
Én az ilyen figyelmetlen dohányosokkal nem vagyok kibékülve!
Én sem "szarok" az ajtaja elé, már bocs.
(Azt már nem részletezem, hogy a szellőző csövön keresztül az alsó lakásból feljön a füst a lakásba is és ezzel (passzív dohányzással) évekig együtt él az ember).

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 10:45:51

Véleményem01: Magyarul: Ne dohányozzon senki a lakásában. Ne dohányozzon senki az erkélyén. Ne dohányozzon senki az utcán. Ne dohányozzon senki a munkahelyén. Ne dohányozzon senki a buszmegállóban. Ne dohányozzon senki a lépcsőházban. (Egy részével természetesen én is egyetértek) De: Mondd csak, ismered-e azokat a szavakat, hogy "tolerancia", "megengedés", "egymás mellett élés", "középút"? Érdemes lenne ám megtanulni....

véleményem01 2008.02.14. 10:46:56

kisbalas, Te terhes vagy?
Se téged, se más terhes nőt, dohányzót, nem dohányzót nem akarok baszogatni! Én csak azt jegyeztem meg, hogy nem ugyan azok a gyerek esélyei:
"Aztán vannak olyanok is, akik nem készülnek rá - de ha már ott van, örülnek neki ÉS leteszik a cigarettát. Ők mennyivel rosszabbak?Ők is megtették ugyanazt szerintem, amit azok, akik KÉSZÜLTEK rá. A gyerek érdekében tették le a cigarettát."

Különben az adott helyzetben többet nem tehet!

véleményem01 2008.02.14. 10:50:42

Szóval én nem ismerem a tolerancia szót? Köszi, hogy felhívtad a fegyelme(me)t. Látom ez meddő vita?! Jó egészséget kívánok minden anyának és gyereknek, dohányzónak és nem dohányzónak!
(Kiszálltam!)

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 10:54:47

Az én véleményem pedig az, hogy az ilyen gyerek esélyei ugyanolyanok. Orvosi érveim nincsenek. Mint ahogy neked sem.
De. Az ötödik héten (amikor már bizonyosan tudod, hogy várandós vagy ÉS letetted a cigarettát) kezd csupán kifejlődni a gerinc, az agy, a kezdetleges szív az embrióban.
(Az első két hétben még terhes sem voltál!). A 6. héten kezdi meg a szív a vér keringtetését.

kisbalas 2008.02.14. 10:59:02

Nem vagyok terhes, hála az égnek, már megszületett a kislányom. Viszont amíg terhes voltam, illetve most a többi terhes barátnőmön is azt tapasztalom, hogy rengetegen csesztetik a várandós nőket, és legfőképpen azok, akik még nem kerültek ilyen helyzetbe. NEM azt mondom, hogy hú de király, ha egy kismama dohányzik!!! Nyilván, hagyja abba, ez egyértelmű. De egy terhes nőnek azzal jönni, hogy húúú, amíg nem tudtad, hogy terhes vagy, mekkora szemétséget követtél el a gyerek ellen.... ez kegyetlenség, és SEMMI értelme nincsen. Hidd el, annak a nőnek, aki abbahagyja, mikor kiderül, lesz saját, külön bejáratú lelkifurdalása miatta, nem kell rátenni egy lapáttal. Szóval, aki ilyennel mászik egy kismama arcába, az azért jó, ha tudja közben, hogy ő is árt ezzel a gyereknek....

Zébé 2008.02.14. 11:18:08

Cyr! Miféle megengedésről, toleranciáról, meg középútról beszélsz? Ne rondítson oda, ahol én is élek! Nincs itt helye toleranciának addig, amíg ő durván, passzióból belemászik az életembe! Nekem meg mondjuk legyen az a szenvedélyem, hogy lábtörlőkre szarok. Akkor az arany középút legyen az, hogy csak minden második nap gittelek a lábtörlőjére? A tiltás pedig nem azért van, mert a nemdohányosok úgy általában szeretik csesztetni a dohányosokat, hanem azért, mert a meglévő szabályozások mellett is rengetegszer kell kellemetlenségeket elviselni figyelmetlen dohányosok miatt. Van, ahol nem lehet mérlegelni, nem lehet megoldani a szeparálást, ott teljesen be kell tiltani. Akinek az a heppje, hogy cigizzen, az oldja meg.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 15:56:03

Megmondom. Véleményem01 szerint már az is gond, ha a SAJÁT lakásában gyújt rá a dohányos, hiszen feljön a füst a szellőzőcsövön keresztül. És tudod állatira nem mindegy, hogy azt mondod, hogy a te személyes környezetedben (lakásodban, kertedben, ablakod alatt - étteremben az arcodba) ne fújja a füstöt valaki, mint, ha azt mondod, hogy SEHOL ne dohányozzon, ahol te kegyeskedsz előfordulni.
Aláírom, hogy rengeteg dohányos van, aki nincs tekintettel másokra, de ne általánosítsunk, mert rengeteg olyan dohányos is van, aki viszont tekintettel van a nem dohányzókra. MInt ahogy nagyon sok olyan nem dohányzó van, aki (hű, ez most eretnekség lesz, úgy sejtem!) nincs tekintettel a dohányzókra. "Akinek az a heppje, hogy cigizzen, oldja meg". De lehetőleg úgy, hogy Te kilométeres körzetben se fordulhass elő, gondolom. Kizárólag ő legyen tekintettel Rád. Miért is? Te vagy az egyerangúbb? Sztem ennek az egésznek KÖLCSÖNÖSNEK kellene lennie.
Bár gyanítom, azok között több lehet a toleráns, akik maguk is dohányoztak régebben.

emzéperiksz 2008.02.14. 16:06:56

véleményem01 2008.02.14. 10:41:13

Menj el, barátom, valami lakatlan szigetre, ott nem fog dohányozni senki. Vagy egy redvás tanyára 100 kilométerre mindenkitől, ahol nem kerülsz emberek közé, ott biztos nem fog a kényes orrod bagószagot érezni. Komolyan, nem igaz, hogy egyesek milyen finnyásak.
Azt csinál a szomszédod a saját lakásában, amit akar. A társasházban hozzatok olyan szabályt, hogy nem lehet a lépcsőházban bagózni - mi is így tettünk. Ha megszavazzák, oké, ha nem, nem oké. Többség dönt, ez a demokrácia. Akinek nem tetszik, mondom, húzzon egy lakatlan szigetre, ahol nem kell másokhoz alkalmazkodni.

emzéperiksz 2008.02.14. 16:10:59

Cyr, igazad van. Akinek ennyire bagófóbiája van, tényleg húzzon el olyan helyre, oldja meg, hogy ne lakjon társasházban, mert ott dohányzók is laknak. Vegyen magának egy nagy villát, lakjon ott.
Ne járjon villamossal, ha zavarja, hogy a megállóban bagóznak, járjon autóval.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 16:14:27

Zébé: Egyébként még egy adalék az "Akinek az a heppje, hogy cigizzen, oldja meg" megjegyzésedhez: Az előző megjegyzésedben emlékszel még mit írtál? Segítek: "Kórházakban és máshol (pl. éttermekben) kijlölt dohányzóhelyekhez: Én még mindig nem értem, miért muszáj egyáltalán ilyet kijelölni?"
Te gondolkozol egyébként, mielőtt leírsz valamit?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.14. 16:16:05

emzéperiksz: Ezek után vicces, hogy egyikünk sem dohányzik :)))

emzéperiksz 2008.02.14. 16:32:17

Hát, tényleg vicces :)

Zébé 2008.02.15. 09:30:05

Miféle kilométeres körzetekről beszéltek? A lépcsőházban miért olyan természetes, hogy ótvar bűzben kell közlekednem? Miféle toleranciáról beszélsz, még mindig nem értem. Azon nincs mit tolerálni, hogy én nem bagózom, nagy kompromisszum az önjelölt gyárkémények részéről, mondhatom, hogy ezt hajlandóak elviselni.
Kórházakban pedig azért nem gondolom, hogy kell kijelölt dohányzóhely, mert kórházakban baromira nincs helye a bagófüstnek, akárhova is teszik azt. De jó, legyen egy terem, akárhogy, node ne a bejárat előtti tér, könyörgöm!
Mondom, továbbra is azt kérdezem, mit szólnál hozzá, ha én meg az ajtód elé szarnék. Ráadásul a szarás az alapvető szükséglet, míg a bagózás nem. Semmi különbség ez és az között, hogy te a közös lépcsőházban bagózol. Arra meg, hogy ez finnyáskodás, nem tudok már finomabbat mondani, mint hogy menj a p*csába, barátom. Azért, mert te már nem érzed azt a hányadékot, amit magad körött termelsz, más, egészséges embert még komolyan zavarhat.
A villamost sem a bagósoknak találták ki, miféle tahó hozzáállás már, hogy akinek nem tetszik, hogy a megállóban egocentrikus parasztok füstölnek, az menjen autóval?!

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.15. 10:00:55

Zébé: Elkerülte valami a figyelmedet. NEM dohányzunk. Sem én, sem emzéperiksz. Egyébként pedig a "menj a p*csába" remek érv, gondolom, tudásod legjavát sikerült hozzá összekaparnod. Az "ajtó elé szarás" dettó. Nem is tudom, miért nem hajoltam már meg előtte hamarabb. Nem tűnsz megfelelő vitapartnernek.

emzéperiksz 2008.02.15. 10:11:11

Ki az egocentrikus? Bagoly mondja...

Ha nem bírod elviselni, hogy az embertársaid között bagósok is vannak, akik az utcán bagzanak, ne menj az utcára. Ha a villamosmegállóban nem bírod, hogy másk bagzanak, menjél autóval. Vagy bírd ki, hogy ott füstölnek, semmi bajod nem lesz tőle. Egy szalonnasütésnél több kátrány megy a tüdődbe, mint amit egy év alatt bepasszívdohányzol a megállóban.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.15. 10:13:58

emzéperiksz, drága, a macskák bagzanak, nem a baglyok :)))))))))))))))))))))
Bocs, nem tudtam kihagyni...

Zébé 2008.02.15. 10:25:08

Ne maszatolj, Cyr, a kérdésre válaszolj, légy szíves! Mégpedig arra, hogy mitől lesz kétoldalú az, ha én tolerálom, hogy mások -az én káromra- büdöset csinálnak a megállóban, a lépcsőházban, a kórház bejárata előtt. És hol van abban a tolerancia, hogy ha valami nem tetszik nekem, akkor költözzek el onnan, vagy járjak autóval? Elmegyek gyúrni és minden megállóban dohányzónak belenyomom a csikket az arcába, akkor azt ugyanúgy tolerálniuk kell majd, remélem.
Az ajtó elé szarást -nyilván- nem művelem, de ugyanilyen természetesnek gondolnám azt is, hogy más se büdösítsem be a közös élettérbe. Továbbra is fenntartom a kérdésemet, hogy mi a különbség e kettő között.
Ha "lefinnyásozni" lehet a másikat, akkor a 'csába küldeni is, úgy vélem. Nem én kezdtem.

Zébé 2008.02.15. 10:26:30

Ja, és szalonnát sütni saját akaratomból megyek, meg abban van valami jó nekem is.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.15. 13:24:54

Zébé: Vitázni nem fogok már veled (értelmetlen), csak tanácsot adhatok, hogy ne vessen szét a méreg: ésszerűsítsd a territóriumodat....

Zébé 2008.02.15. 13:43:30

Nem kell, hogy vitázz velem (egyébként miért is értelmetlen?), csak ha toleranciát, meg középutat kérsz számon, akkor mondd meg, kérlek, hogy mégis hogyan képzelted ezt el a dohányosok/nem dohányosok esetében. Merthogy nem látom, honnan, miből lehetne engedni. A feltétlen tűrést nem nevezném középútnak.
És ha már tanácsot adsz, mondd el azt is, légy oly szíves, hogyan ésszerűsítsem a territóriumomat pl. a lépcsőházban, ahol okádék szagban kell felmennem a harmadikig néhány hipertoleráns lakótársnak köszönhetően.

emzéperiksz 2008.02.15. 15:16:30

Zébé, mondtam már, költözz el, és ne nyávogj.
A te intoleráns fajtád az, amelyik a saját szemében a gerendát sem veszi észre. Akit zavar, ha a lépcsőházban, ahol naponta kb. összesen 5 percet tölt, bagószagot érez, de azt elvárja, hogy a szomszád tolerálja, hogy a 3 hónapos kölyke minden éjjel 2-kor rázendít. Vagy azt, ha a kutyája egész nap ugat. Meg azt is, ha kelkáposztát főz a feleséged. Meg ha fúrtok-faragtok.

Nem tudom, mit szólnál, ha kigyúrnám magam, és a 3 hónapos kölyködbe fojtanám az üvöltést, ha éjszaka nem tudnék aludni tőle. Vagy ha agyonütném a kutyád, mert zavar az ugatása, esteleg a feleséged fejére borítanám a kelkáposztát vagy a füstölt húsos babgulyást, mert érezni a szagát a lépcsőházban, és zavar?

Egy társasházban sokan élnek, toleráld, hogy nem mindenki úgy, ahogy te. Ha meg nem bírod tolerálni, költözz el. A rinyával semmire sem mégy, az meg paraszt dolog, hogy bele akarsz ugatni abba, hogy más mit csinál a lakásában, az utcán meg akárhol. Azt csinál, amit akar. A lakása az övé, az utca meg legalább annyira az övé, mint a tiéd a villamosmegállót is beleértve.

kisbalas 2008.02.15. 15:23:14

Zébé: sz*rd körbe!!!! :))))) Na, de most komolyan, mit nem lehet ezen a középúton érteni??? Sajnos az van, hogy társadalomban élsz, nem egyedül kint a pusztában, és emiatt bizony el kell bizonyos dolgokat tűrni. Én se megyek át a szomszéd Mari nénihez, ledugni a torkán az olajsütőjét, pedig terhesen speciel végkimerülésig tudtam hányni az illatától.... de hát Mari néni megvette a pecóját, otthon olajsütöget a konyhájában, pech, hogy pont az enyém alatt van, de ezt dobta a gép. Ha ilyeneken b*sznám fel magamat folyamatosan, elég rossz életem lenne....

emzéperiksz 2008.02.15. 15:40:17

Ott a pont, kisbalas.
Egy társasházban mindig van egy hülye, aki

1. bagózik a lépcsőházban
2. összejárja sáros cipővel a felmosott követ
3. ugatós kutyát tart
4. akinek a gyereke éjszaka menetrendszerűen üvölteni kezd
5. nagyot hall, és üvölteti a tévét
6. rendszerszeresen elfelejti elzárni a kádba folyó vizet, és eláztatja az alatta lakó(ka)t
7. büdöseket főz
8. összefongja a liftet
9. átépít,, és hónapokig porol, hangoskodik
10. egyéb módon mások agyára megy.

Társasház ezek nélkül nincs. Aki ezek közül bármelyikre is érzékeny, ne költözzék társasházba.

kisbalas 2008.02.15. 16:16:10

:))) Mára jól kipuffogtam magam, megúszták a szomszédok....

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.15. 17:12:45

emzéperiksz: Jelentem, mi vagyunk azok a hülyék, akik éjszaka is szoktunk orrszívó porszívózni, ha muszáj. Mármint, úgy értem, természetesen, ha már nagyon összeférhetetlenek akarunk lenni. És akár hajnali háromkor is képesek vagyunk csutkára tekerni a kölyköt. Meg fel is újítottunk. Na, akkor mindenki minket utált, akár bagózott, akár nem. Az ilyesmi olyan szépen össze tudja hozni az embereket :)))))))))))

emzéperiksz 2008.02.15. 17:23:00

Cyr, valld be, hogy a bútortologatósok is ti vagytok! :)))

emzéperiksz 2008.02.15. 17:35:56

Gondolkozom, melyik volt a legelviselhetetlenebb szomszédom. Talán az, amelyiknek a gyereke jazzdobosnak készült, és órákon át gyakorolt délutánonként. Tudtam, már csak két hónap a felvételi, addog többnyire lementem sétálni. A lakásban nem lehetett kibríni :(

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.15. 17:59:46

Lebuktam...
A jazzdob jó ötlet. Középső gyerek tangóharmadika, kicsi zongora. Mi leszünk a szomszédok álma. Ja, három kutya, alap.

emzéperiksz 2008.02.15. 18:19:30

A rézfúvós a tuti: trombita, vadászkürt - ezek a leghangosabbak. Meg a hegedű jó még, azon szinte csak hamisan lehet játszani :))

kisbalas 2008.02.15. 18:28:03

Áááá, az én szomszédom nyert: ő az asszony fejét csapkodta a falhoz, hetente legalább 3 éjszaka + folyamatosan jött hozzánk az URH, egy idő után, ha láttam, hogy rendőrautó áll a ház előtt, inkább fel se mentem. De szerencsére ők már nem laknak mellettünk... mindenesetre az én tűréshatárom elég tág lett.

emzéperiksz 2008.02.15. 18:56:39

Azért azt a panelt, ahol egy csávó robbanószert tartott a mosógépben, és fel is robbant, ahogy az kell, nem lehet űberolni. Még szerencse, hogy panel volt, így a többi lakásban nem halt meg senki.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.15. 21:20:20

szomorútojás: A szánalmasnál is szánalmasabb vagy. Mert nem csak úgy céltalanul fikázol ferde logikával, célod is van: hozzád is menjen valaki kommentelni, mert a kutya nem jár arra időtlen idők óta. Sajnos beleestem ebbe a csapdába. Csak remélni tudom, hogy mások nem fognak, és inkább ide írnak kommenteket, mint hozzád.

Zébé 2008.02.19. 09:15:08

emzéperiksz:
Ja, igen, megvette a lakását, szerinted azt csinál amit akar. Akkor visszakanyarodnék oda, hogy én is azt csinálok, amit akarok. Ugye? Egy frászt. Egyébként meg odamegyek hozzá legközelebb és _megkérem_, hogy lehetőség szerint ne a lépcsőházban élje ki ezt a jószokását, mert bejön a bűz a lakásba is. Nem gondolom, hogy minden olyan helyzetben, amikor valaki úri jókedvében szarik a többiekre, aza megoldás, hogy a többiek fülüket-farkukat behúzva húzzanak odébb.
Ahhoz a tuskósághoz meg csak gratulálni tudok, hogy a három hónapos csecsemő sírását sikerült egy kalap alá venned a lépcsőházban való bagózással. Nem kérem, hogy gondold végig, mi az óriási és alapvető különbség, mert egyébként már leírtam, de ahogy elnézem, alapvető szövegértési problémáid vannak.

Szolgálati közlemény: A látszat és néhányatok óhaja ellenére egyáltalán nem idegeskedem sokat. Csak épp a tolerancia nálam nem a birkaságot jelenti. Kieresztem a fáradtgőzt, még ha azzal meg is bántok olyanokat, akiket nem sajnálok ezért.

emzéperiksz 2008.02.21. 16:55:11

Nem érted, baszki, mert nem akarod. Mindenki zavarja a másikat, és mindenkinek kötelessége türelmet tanúsítani. Aki nem tud, az költözzék ki a társadalomtól.
Gyereket csinálni sem kötelező, nem csak bagózni nem az, és ha a szomszédod pl. buszsofőr, és a 3 hónapos bőgőmasina kölköd miatt nem tudja kialudni magát, és másnap karambolozik, akkor a te bőgő kölyköd okozta tucatnyi ember halálát. Egymilliószor jobban fel lehet háborodva a bőgő kölyök miatt, mint te. Neked ugyanis attól, hogy büdöset szagolsz, semmi bajod nem lesz. Ha nem bírsz ki ennyit, költözz. Ha meg nem érted, mi az a társadalom, akkor kár neked magyarázni. Meg vedd észre a saját szemedben is azt a kurva gerendát.

Zébé 2008.02.22. 10:22:29

Te sem érted, "baszki". Kibírom, de attól még paraszt, aki a lépcsőházban bagózik. Főleg, mert ugyebár a saját lakását mégse füstöli be, naná. De látom, nem megy a különbségtétel, elmondom még egyszer, utoljára: a gyerek üzemszerűen bömböl, így működik. Minden gyerek bömböl, többé-kevésbé, nem hobbiból teszi azt. Így tud kommunikálni. Szarni is kell időnként, életfunkció, normális, hogy büdös. Enni is kell, különben megdöglesz. A bagózás nem létszükséglet. Ennyi a lényeg.

"Gyereket csinálni sem kötelező..."
Szüleidnek mondtad már?

emzéperiksz 2008.02.23. 12:09:27

Aki nem bírja felfogni, hogy az ő érdekei semmivel sem előrébb valóak, mint az embertársaié, azzal fölösleges vitázni.

Kiss Aliz 2008.07.03. 16:36:43

Nem is értem, europai ország vagyunk, civilizáltak, persze az egészségügyünk egy kalap 'sz' sem ér, de fel nem foghatom, hogy miért nem tett már valaki az ellen, hogy azok a kismamák egészségesen élnek, azok az emberek akik nem dohányoznak, úgy menjenek be egy vizsgálatra, vagy kórházba, hogy a bejáratnál TILOS legyen a dohányzás.
Felháborító hogy kórházi igazgatók, egészségügyi dolgozok ezt szó nélkül hagyják.


süti beállítások módosítása